SPIRIT - das neue Album

Das 14. Studioalbum von Depeche Mode.

Amazon Mediamarkt (+ Pin)

Sammler fragen / Sammler antworten : )

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

• ...expensive...

Notes
      X¹ and X² are the names of two sets, each containing four compact discs of Depeche Mode material spanning the bands entire career. The first box contains three CD's full of 12" mixes, with a fourth containing "Strange" mixes. The second box has a CD of Instrumentals, a CD of B-sides, and two CD's of live performances. This is by far the most enigmatic release DM has ever done and consequently one of the proverbial 'holy grails' for Depeche Mode collectors.

So what we do know about these sets?

They are official Mute releases.
      They were released in April 1991 by Alfa Records, Japan.
      Both boxes have a very large OBI with the UPC barcode, mostly Japanese text and a price of 5000 yen.
      There were less than 11,000 sets made, possibly as low as 1600 made.
      They were printed and deleted from production on the same day.
      These boxes are the first to contain CD versions of tracks contained on DM's limited edition 12" releases, well before the US/UK boxes were in the planning stages.
      They are currently valued at about $100-$200 each box.
      Sealed box sets command a premium price.
      There are promo versions of these two box sets which are currently valued at $300-$400 each box (sealed).
      Each box contains a black booklet with silver printing on a flourescent orange background.
      Track listings contain full production notes; however, there are many errors that are explained below with the corresponding CD.
      The center page of the liner notes booklet have the years 1980-1990 in white and silver artwork that suggest that this release is to celebrate the band's 10 year anniversary which were also the intentions of the US & UK box sets.
      Included in the listings are the individual tracks which include in parentheses the single release it was taken from. As stated above, the majority of these tracks appear on CD for the first time in this set.
    • kann nicht genau sagen, was das teuerste ist... kommt auch drauf an, ob man nur mute-veröffentlichungen einbezieht, oder auch anderes.
      ich z.b. habe das some bizarr album, mitunter enthält es eine der ersten veröffentlichungen unserer jungs, das hat mich damals, etwa 1988 schon 400 DM gekostet, keine ahnung was es heute kostet und ob das mitgewertet wird
    • Das teuerste von DeMo dürften wohl die Gold- und Platinauszeichnungen für Ihre Platten und Singles sein. Da diese Teile ja eigentlich direkt an DeMo bzw. die Plattenfirma gehen, ist es eigentlich nicht möglich an Originale zu kommen (es sein denn der chinesisch/russische Kopiewahn schlägt auch hier zu :( :notfuck:). Ich glaube mich aber erinnern zu können das ich vor ca. 2 Jahren ne Goldauszeichnung von Sofad bei Ebay.com mal gesehen hab. Für wieviel es den Besitzer gewechselt hat und ob das Ding überhaupt echt war kann ich leider nicht sagen. Es hat mich damals aus was weis ich für Gründen aber einfach nicht weiter interessiert. Ich schätze mal das war mein gesunder Menschenverstand der mich davor gewarnt da mit zu bieten. Aber wie ich so einige Sammelwütige in ihrem Wahn kenne, dürfte das Teil für einige 1000 $ gekostet haben.
      >>> IN OMNIA PARATUS <<<
    • Der Skeptiker schrieb:

Notes
      X¹ and X² are the names of two sets, each containing four compact discs of Depeche Mode material spanning the bands entire career. The first box contains three CD's full of 12" mixes, with a fourth containing "Strange" mixes. The second box has a CD of Instrumentals, a CD of B-sides, and two CD's of live performances. This is by far the most enigmatic release DM has ever done and consequently one of the proverbial 'holy grails' for Depeche Mode collectors.

So what we do know about these sets?

They are official Mute releases.
      They were released in April 1991 by Alfa Records, Japan.
      Both boxes have a very large OBI with the UPC barcode, mostly Japanese text and a price of 5000 yen.
      There were less than 11,000 sets made, possibly as low as 1600 made.
      They were printed and deleted from production on the same day.
      These boxes are the first to contain CD versions of tracks contained on DM's limited edition 12" releases, well before the US/UK boxes were in the planning stages.
      They are currently valued at about $100-$200 each box.
      Sealed box sets command a premium price.
      There are promo versions of these two box sets which are currently valued at $300-$400 each box (sealed).
      Each box contains a black booklet with silver printing on a flourescent orange background.
      Track listings contain full production notes; however, there are many errors that are explained below with the corresponding CD.
      The center page of the liner notes booklet have the years 1980-1990 in white and silver artwork that suggest that this release is to celebrate the band's 10 year anniversary which were also the intentions of the US & UK box sets.
      Included in the listings are the individual tracks which include in parentheses the single release it was taken from. As stated above, the majority of these tracks appear on CD for the first time in this set.

Achso ja, selten und teuer ist das Original schon, aber mir jeder ordentlichen CD-Sammlung kann man sich das Teil selber zusammenschustern (weil is ja nix besonderes bei was nich so wieso auf den Maxis ist). Und außerdem alles was aufn Pc abgespielt werden kann ist kopierbar. Dem Zufolge kann man es sich bei emule, bittorrent, etc. ohne weiters saugen.
      >>> IN OMNIA PARATUS <<<
    • Svenner schrieb:

sralfalo schrieb:

devotee-enner schrieb:

Ach ja... die beiden grünen 7" sind rar...
      rar ist noch untertrieben!

aber sowas von
      unbezahlbar würde ich mal sagen

hmmm... macht mir doch mal ein Angebot...;)
      __________________________________________________________________________________________
      Ist es nicht so,das wir Xavier Naidoo 10 eingewachsene Zehnägel wünschen und fiese,offene Pusteln am Hoden??
      ___________________________________________________________________________________________
    • Schwemmi schrieb:

Cultboy schrieb:

Svenner schrieb:

sralfalo schrieb:

devotee-enner schrieb:

Ach ja... die beiden grünen 7" sind rar...
      rar ist noch untertrieben!

aber sowas von
      unbezahlbar würde ich mal sagen

hmmm... macht mir doch mal ein Angebot...;)

verkauf ich nicht. :p

Hätte aber Interesse:) Dann hätte ich die Dinger doppelt-da kann man dann ja richtig mit auf dem Lutscher hauen:fletch: :D
      __________________________________________________________________________________________
      Ist es nicht so,das wir Xavier Naidoo 10 eingewachsene Zehnägel wünschen und fiese,offene Pusteln am Hoden??
      ___________________________________________________________________________________________
    • devotee-enner schrieb:

Hab die beiden vor kurzem erst zusammen im Paket mit CC Catch und Sabrina verkauft für 3 Euro....

Muss Dich berichtigen: In dem Packet von Dir waren CC Catch und Samantha Fox (Hast Dich wohl Möppse mäßig in die Irre führen lassen)!
      Aus der Sam Fox Picturedisc habe ich mir ne Wanduhr gebastelt! Die beiden Singels habe ich gleich in die Tonne gehauen...-gott ich hasse Grün!!!:(